Webinar – Hero Hub Help

Vores seneste webinar omhandler “Hero, Hub, Help – succes med (video) markedsføringsstrategi”. Her præsenterer vi en ny salgstragt, tilpasset den digitale markedsplads, samt et nemt, tilgængeligt content-framework til hele kunderejsen, som du kan bruge i din markedsføringsstrategi.

Se webinaret på replay i videoen ovenfor. 

En ny salgstragt – tilpasset den digitale markedsplads

For nogle få brancher holder “den gamle” salgstragt måske stadig, men for langt de fleste brancher er den klassiske tragt (med “bred åbning” i toppen) ved at være lettere forældet.

Den moderne salgstragt, Diamant-modellen, er tilpasset den digitale markedsplads, og den er mere snæver i toppen. Det hænger især sammen med muligheden for ad-blockers og at folk også i højere grad er villige til at betale sig fra at skulle modtage annoncer, hvilket betyder et fald i effektivitet med masseannoncering. Derudover søger og undersøger folk i dag selv et produkt eller brand direkte – enten via søgning på nettet eller via anbefalinger fra andre. Opmærksomhedsfasen er således ikke ret stor, og det stiller krav til velovervejet indhold med blikfang, der kan være med til at fange opmærksomheden.  

Augenblick Film Webinar: Hero Hub Help markedsføringsstrategi - Diamant-modellen

Overvejelsesfasen fylder derimod en del i den moderne kunderejse, da de fleste folk i dag tager tid til at undersøge markedet, søge og sammenligne brands og produkter, før de beslutter sig for et køb. Her er det vigtigt at du har fokus på at skabe relevant og engagerende indhold regelmæssigt. Det kan være med til at skabe tillid til brandet samt hjælpe med afklaring i forhold til en beslutning.

Overvejelsesfasen leder til slut ud i en handling, som i sidste ende gerne skulle munde ud i et køb. Til slut i salgstragten skal du derfor tænke i markedsføring, der kan være med til af hjælpe og afklare eventuelle tvivl eller spørgsmål, som kunden måtte have og “nudge” dem det sidste stykke til at foretage et køb. 

Og det er vigtig at huske på, at salgsarbejdet ikke slutter ved det køb, men at kunderejsen starter forfra. Din markedsføringsindsats skal derfor fortsat fange opmærksomhed, engagere og skabe tillid samt afklare og hjælpe til køb, så du bibeholder dine kunder.

Hero-Hub-Help – et framework til dit content

Hero-Hub-Help er et let, tilgængeligt framework, der hjælper med at tænke i indhold – både video-indhold og indhold generelt – der understøtter salgsrejsen i den digitale markedsplads. Nedenfor er skitseret de forskellige typer af content, og selvom der er noget content der fungerer særlig godt til enten at fange opmærksomhed (Hero), skabe engagement og tillid (Hub) eller hjælpe til køb (Help), er det ikke nødvendigvis så sort-hvidt. De forskellige typer af content kan stadig påvirke “de øvrige faser” af kunderejsen, men modellen skal ses som en hjælp til at tænke i forskelligt indhold, der appellerer til hele kunderejsen.

Hero-content

Hero-content er “det store indhold”, der er med til at skabe opmærksomhed omkring dit brand. Det er typisk indhold, hvor du skal afsætte et lidt større budget, som også tager højde for publicering, så indholdet kan komme ud og blive set. Hero indhold giver mening at sætte i søen med passende mellemrum henover året for løbende at gøre opmærksom på dit brand, samt ved f.eks. produktlanceringer, events e.l. andet, der kræver opmærksomhed. Eksempler på Hero-content er bl.a. brandfilm, profilvideo, kampagner, events, launch e.l.

  • Stort indhold fra tid til anden
  • “Push content”
  • Udvid brandkendskab og rækkevidde
  • Store momenter omkring produktlancering eller events m.m
  • Normalt også et godt budget til publicering
Augenblick Film: Webinar - Hero, Hub, Help markedsføringsstrategi

Hub-content

Hub-content er indhold, der er relevant og engagerende for målgruppen. Det er indhold, der udkommer regelmæssigt og som er med til at opbygge kendskab og tillid til dit brand. Eksempler på Hub content er bl.a. webinarer, nyhedsbreve eller podcasts, der eksempelvis udkommer regelmæssigt, evt. den første torsdag i måneden e.l. Det er også indhold som går mere “bag om brandet” og er med til at skabe kendskab og tillid til dit brand, som f.eks. “behind the scenes” eller kundecases, også kaldet customer testimonials eller “social proof”. 

  • Regelmæssig udgivelse
  • Bibeholde / genoptage kendskab
    • Holde kunder/leads engageret
  • Relevant viden til målgruppen
  • Del ud via sociale medier, hjemmeside eller nyhedsbrev

Help-content

Help-content er indhold, der altid skal være der. Det er indhold som er med til at hjælpe og afklare en potentiel kunde i overvejelsesfasen med at træffe en beslutning, som gerne skulle ende ud i et køb. Nøgleordet i denne type indhold er “hjælp”, og det kan hjælpe at tænke på, hvad folk typisk spørger ind til eller har brug for at vide omkring dit produkt, service e.l. Eksempler på Help content er eksempelvis indhold der besvarer FAQ, screen-recordings, trin-for-trin guides o.l. How-to videoer kan også være et bud på indhold, der kan være med til at hjælpe til køb og fungerer samtidig godt som engagerende indhold.

  • “Always-on” indhold 
  • Evergreen indhold der hjælper (FAQ)
  • “Pull content”
  • SEO-content – bliv fundet af målgruppen
  • How to’s, guides og instruktioner – ting man skal gøre

Hero-Hub-Help er altså et framework du kan bruge til at tænke i indhold, der understøtter din markedsføringsindsats i hele kunderejsen: det store indhold der fanger og skaber opmærksomhed; det regelmæssige indhold der er med til at engagere og skabe tillid til dit brand; og evergreen-indhold der er med til at afklare og hjælpe til køb, således at du bibeholder dine kunder.

Skriv dig op til vores nyhedsbrev, hvor vi deler ud af viden og inspiration omkring video og marketing, og bliv inviteret med næste gang vi afholder webinar.

Hvis du vil høre mere om, hvordan I kan benytte video strategisk som en del af jeres kommunikation, så kontakt os på mobil +45 30 22 69 29 eller mail bettina@augenblick-film.dk.

Du er også velkommen til at besøge os i vores kontorfællesskab på Rantzausgade 60A i Kbh. N – vi er altid friske på en kop kaffe og en uforpligtende snak om muligheder med video.