Hvordan tilrettelægger man en kundetestimonial, så den både kommer i ønsket retning men samtidig formår at være autentisk?

Hvordan fanger man det autentiske, når man samtidig skal sørge for at det rammer det ønskede formål??

I sidste uge var vi afsted i Jylland for at skyde optagelser for Webshipper til en kundetestimonial med Shaping New Tomorrow. Nu har Shaping New Tomorrow været med i Løvens Hule, og de virkede til at være ret vante foran kameraet. Men det er ikke alle vi besøger ifm. optagelser til testimonials, der er vant til det der med at stå foran et kamera.??? Derfor er vi meget opmærksomme på at få folk til at slappe af, da det også skinner igennem og giver det bedste resultat.

Vi har ikke det store set-up med ud og er kun to afsted på sådan en case, da det for det første ikke er nødvendigt med mere, og for det andet er med til at holde det nede på jorden.

Vi har ikke det store set-up med ud og er kun to afsted på sådan en case, da det for det første ikke er nødvendigt med mere, og for det andet er med til at holde det nede på jorden. Vi laver research inden besøget og udarbejder åbne spørgsmål til interviews, så vi sikre en retning, og at vi kommer omkring relevante spørgsmål, der skal give indblik i, hvordan virksomheden bruger produktet/ydelsen, og hvilken værdi det giver dem?

Men vi søger ikke bestemte svar, og derfor sender vi helst ikke spørgsmålene afsted på forhånd. Vores erfaring er at det fungerer bedst sådan. På den måde undgår vi, at virksomheden bliver fastlåst i bestemte svar og at hele situationen bliver for låst og indøvet.

På den måde undgår vi, at virksomheden bliver fastlåst i bestemte svar og at hele situationen bliver for låst og indøvet.

Vi ønsker at fange de umiddelbare svar og kunne følge op på dem, og dermed gøre plads til “opdagelser”, der sker i mødet med virksomheden (samtidig med at være opmærksom på den overordnede retning, så det ikke løber helt af sporet). De opdagelser kan desuden være nyttige og bruges som kundeindsigter, som vi efterfølgende kan tage med tilbage til vores kunde. Det kunne jo netop være, at de selv kommer ind på noget, som vi ikke havde tænkt på at spørge ind til!?

Ved blot at give de overordnede rammer sparer vi desuden virksomheden for tid, i og med de ikke behøver læse spørgsmål igennem eller forberede noget. Vi fanger det “au natural”. Det kræver lidt at mestre balancen og styre interviewet, men man kan blive klogere af at holde det semi-struktureret og åbent – og samtidig bliver der plads til, at folk selv kan komme på banen.?

…man kan blive klogere… og samtidig bliver der plads til, at folk selv kan komme på banen

Hvis du vil høre mere om, hvordan I kan benytte video strategisk som en del af jeres kommunikation, så kontakt os på mobil +45 30 22 69 29 eller mail info@augenblick-film.dk.

Du er også velkommen til at besøge os I vores kontorfællesskab på Rantzausgade 60A i København N – vi er altid friske på en kop kaffe og en uforpligtende snak om muligheder ved video.