Project Description

Større synlighed, 1000 views og 50% flere frivillige

 

Behov

Copenhagen Host Program tog kontakt til os, fordi de ønskede at øge deres synlighed og udbrede fortællingen om, hvordan deres mentorer hjælper expats med at falde til i København. Samtidig ville de gerne tiltrække flere frivillige mentorer ved at dokumentere, hvordan et mentorforløb er til glæde for både mentor og mentee.

 

Løsning

For at skabe et fælles fokus for filmen gennemførte vi en række kvalitative interviews med alle projektets stakeholders og et udvalg af mentorer og expats. De bedste citater og historier samlede vi i en kampagnefilm, der både forklarer projektets baggrund og koncept og viser et par af de mange succesfulde mentorforløb.

 

Effekt

Copenhagen Host Program oplevede en markant større synlighed efter lanceringen af kampagnefilmen, der på blot to måneder blev set af over 1000 interesserede.

 

Samtidig har den øgede opmærksomhed om programmet være medvirkende til, at antallet af nye mentorer er steget med 50 %.

 

I dag er filmen en integreret del af Copenhagen Host Programs kommunikation og bruges til alt fra eksterne præsentationer til intern briefing af nye mentorer og expats.  

 

Copenhagen Host Program:X

Augenblick sprang til med det samme, på trods af en utrolig kort deadline. Samme dag mødte de forberedte op, tog os igennem processen på en professionel måde, og vi kom sammen frem til et godt koncept for filmen. Filmen blev færdig til tiden og det blev et super godt resultat. I dag bruger vi filmen rigtig meget i vores PR arbejde, så den har været alle pengene værd. Vi har alt i alt været meget tilfredse med vores samarbejde med Augenblick.